امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 
webdesign


نوبیت >> طراحی کاتالوگ ، طراحی و چاپ تخصصي کاتالوگ، طراحی کاتالوگ در اصفهان ، طراحی بروشور، طراحی کتاب و مجله

حتی اگر ساعتها در مورد نحوه ارائه محصولات و خدمات خود صحبت کنید اما نهایتا برای انتقال درست آنچه قرار است ارائه دهید نیاز به طراحی سایت و قرار دادن کاتالوگ و بروشور  در آن برای استفاده دیجیتال و یا چاپ دارید. در واقع طراحی کاتالوگ و بروشور بعد طراحی وب سایت از  بهترین ابزار جهت ارائه اطلاعات بصورت تصویری و متنی است .
اینکه شما در واقع نیاز به طراحی کاتالوگ دارید یا طراحی یک بروشور تک برگی نیاز شما را بر طرف خواهد کرد به تفاوت ساختاری در طراحی آنها برمیگردد.  طراحی کاتالوگ وسیله ای برای بیان، آموزش و یا دستورالعمل استفاده از یک دستگاه یا کالا می باشد و یا به بیانی دیگر، در طراحی کاتالوگ بیشتر از آنکه جنبه تبلیغاتی آن مطرح باشد، جنبه آموزشی آن مورد توجه است. طراحی کاتالوگ نسبت به مقدار و حجم اطلاعات صورت میگیرد و تعداد صفحات کاتالوگ هر چقدر هم که زیاد باشد، تاثیری در چارچوب و قوانین طراحی ندارد.
 کاتالوگ ها دارای انواع گسترده ای از شکل ها و فرم ها هستند. ساده ترین فرم آن، یک برگه یک روست. شکل های مفصل تر کاتالوگ ها نیز دارای جلد و تعداد صفحات زیاد است. همین طور انواع دیگری از کاتالوگها هستند که دارای تاهای پیچیده ای هستند و همگی در یک قالب جا می گیرند و هدف واحد آن ها معرفی محصولات، تاریخچه، دوره های آموزشی و رساندن اطلاعاتی از این دست است. در کاتالوگ بیشتر از آنکه جنبه تبلیغاتی آن مطرح باشد، جنبه آموزشی آن مورد تاکید و توجه است..طراحی کاتالوگ باید نسبت به هدف کاتالوگ صورت پذیرد تا علاوه بر انتقال آسان موضوع زیبایی خاص خود را نیز حفظ کند .


کاتالوگها وسیله ای صرفا برای تبلیغات و معرفی هستند که جنبه زیبا شناختی یا به اصطلاح همان طراحی کاتالوگ ، مهمترین اصل به شمار می رود. اطلاعاتی که در یک کاتالوگ قرار داده می شود باید اطلاعاتی فشرده شده و چکیده ای از کل اطلاعات باشد که بتواند یک یا چند محصول، شرکت یا کسب و کار را به بهترین شکل ممکن معرفی کند.
در مقابل بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… است که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده طراحی میشود. در بروشور‌ها معمولا علاوه بر تصاویر از نقشه شماتیک کالا هم استفاده می‌شود و جزئیات بیشتری را در بر میگیرد. ولی معمولا به اشتباه تمامی راهنما‌هایی را که به صورت کتابچه و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند و تمامی راهنماهایی را که به صورت یک برگی و یا چند لتی، که با استفاده از کاغذ‌های نازک تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می‌نامند.

کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.
عموما  طراحی کاتالوگ نسبت به طراحی پوستر و تراکت به لحاظ جمع آوری و فشرده سازی اطلاعات زمانگیر تر است.

میتوان آنچه باید در یک کاتالوگ خوب لحاظ کرد را بصورت زیر خلاصه کرد:

  •  خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ
  • معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….)
  • دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطب از لحاظ مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه
     با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتواند شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند

در مقابل از ویژگی های طراحی کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  قابل حمل بوده و مطالعه آن در حداقل زمان امکان پذیر باشد
  • خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ
  •  ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب
  •  ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب

کاتالوگ و بروشور می تواند در هر یک از سه حالت تک رنگ، دورنگ یا چهاررنگ چاپ شود و  محدودیتی برای بکار گیری کاغذ یا مقوا برای چاپ کاتالوگ و بروشور وجود ندارد ،علاوه بر این در  طراحی کاتالوگ و بروشور می توان با انواع روکش ها جلوه و جذابیت بیشتری به آن داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn