امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
webdesign

 

نوبیت >> طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی نشانه ، Logo Design ، طراحی لوگو اصفهان

در طی مراحل طراحی وب سایت برای یکتا شدن شما نیاز به یک نشانه منحصر به خودتان دارید.این نشانه که اکثر ما با نام لوگو آنرا میشناسیم امضای برند شماست. شما باید بتوانید خلاصه ای از آنچه هستید را در طراحی لوگو لحاظ کنید.

سبک کاری شما یکی از عواملی است که در همان لحظه اول ذهن بیننده را به سمت و سوی رویه کاری شما سوق میدهد، پس هر چقدر برای طراحی لوگو خود زمان بیشتری بگذارید ماندگارتر خواهید بود. اما طراحی لوگو از چه زمان آغاز شد. با نوبیت همراه باشید...


تاریخچه ی طراحی لوگو :

در حدود ۴۰۰۰۰ سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر نمایش دهد. یعنی درست در زمانیکه بشر برای ارتباط از ایما و اشاره و حرکات بدن استفاده میکرد متوجه تاثیر بیشتر تصاویر بجای اشاره شد. به این صورت در واقع نماد و لوگو اولین کاربرد خود را به نمایش گذاشت.
در طراحی لوگو میتوان از سبکهای متفاوتی استفاده کرد که انتخاب هر یک از آنها به بستگی مستقیم به سلیقه شخصی و در درجه دوم کاربرد آن دارد.اما آنچه طراحی های لوگو و نماد را از هم متمایز میکند:

>>فرم، اندازه، ساختار برای طراحی لوگو و طراحی آرم

 

فرم یا شکل می تواند مهمترین عنصر طراحی لوگو در طراحی ست های اداری و اوراق باشد، فرم ظاهری هر یک از (سربرگ-کارت ویزیت-پاکت …) در کنار اندازه و ساختار و همکاری با عوامل دیگری چون طرح، رنگ و جنسیت، می تواند ایده ی طراح را مطرح نماید و نشان دهنده محتوی موضوع باشد.
تنوع و شکل پذیری آثار گرافیکی به حدی است که گاهی بعضی از کارت های ویزیت، نمایشگاهی و دعوت، در فرم و اندازه های اوراق ممکن است به صورت مجازی و حسی، غیر از آنچه در حقیقت هست دیده شود که رنگ سبب ایجاد این تصور می گردد.

 >> لوگو، نشانه و آرم


به طور کلی، عموم مردم، کلمه (آرم) را به جای (نشانه) می شناسند.

نشانه: نشانه از واژه یونانی (semeion) گرفته شد که دو واژه (semiotique) و (semidogie) از آن مشتق شده است.

واژه (semiotique) یا ((semidogie خاستگاه های آمریکائی دارد که در آن نشانه شناسی را همچون فلسفه زبان های تعریف می کند، در حالی که اصطلاح ((semidogie خاستگاه اروپائی دارد و بیشتر برای مطالعه زبان های ویژه با نظامهای نشانه ای غیر زبانی (تصویر- ایماء و اشاره- تئاتر و …) به کار می رود.

نشانه شناسی رشته ای جدید است که از آغاز قرن بیستم پدید آمد و بدین ترتیب اصالت و مشروعیت رشته های قدیمی مثل فلسفه را دارا نمی باشد. از جمله افرادی که در باب نشانه شناسی مطالعاتی کرده اند می توان به ساندرس پیرس، سوسور، امبرتو اکو و … اشاره نمود.

دو گونه نشانه وجود دارد:
۱- نشانه های دیداری: یعنی هر آنچه با چشم می بینید و با ادراک حسی می شناسید.

۲- نشانه های تصویری: وقتی شماری از نشانه های دیداری ثبت می شوند و در متنی جای می گیریند تبدیل به نشانه های تصویر می شوند.

به اعتقاد پیرس نشانه چیزی است که تحت مناسبات یا عناوینی چند، جای چیز دیگری را در ذهن می گیرد.


عوامل موفقیت لوگو:

طراحی لوگو و آرم یکی از مهم ترین شاخه های رشته گرافیک محسوب می گردد و معرف هویت و شخصیت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هرگونه فعالیت می باشد. یک لوگو موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند.لوگو باید بی هیچ سخن یا کلامی به سرعت قابل تشخیص باشد و دارای انسجامی باشد که آن را از دیگر لوگو ها متمایز سازد. لوگو خوب باید آنچنان قوی و معتبر باشد که تا مدت زمان طولانی همچنان اعتبار خود را حفظ نموده و قابل استفاده باشد. برای طراحی هر نوع حرف نشانه ای را های زیادی وجود دارد اما اصلی ترین ویژگی یک نشانه یا یک نماد خوب، سادگی یا ایجاز آن است.در واقع در طراحی لوگو باید به اصل کمترین بیشترین است! همیشه توجه داشت.


بنابراین ملاحظه می شود طراحی لوگو در عین سادگی دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار زیادی است که بایستی به طور ظریف و دقیق همگی این مفاهیم در قالب یک تصویر به وجود آید. به همین دلیل است که برخی معتقدند آرم یکی از مشکل ترین موضوعات طراحی گرافیک است.
طراحی آرم و نشانه باید در مکانی قرار گیرد که ترکیب کل کار را بهم نزند و در کنار نوشتار فضایی مناسب و ترکیب بندی چشم نواز داشته باشد. در کنار لوگو همواره نام اصلی موسسه محصول یا موضوع درج می گردد که معرف آن می باشد. نوع حروف و نحوه قرار گرفتن آن از موارد مهم در کنار طراحی آرم در کارت ویزیت محسوب می شود.
مجموع عناصر طراحی شده در کنار نوشته یک نوشته را کامل می سازند. یک آرم خوب و متعادل آرمی است که علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی و رساندن مفهوم و موضوع … در هنگام کوچک شدن و قرار گرفتن در کارت ویزیت از زیبایی و گویایی آن کاسته نشود. دونالد آندرسون در کتاب عناصر طرح بیان می کند که تکنیک گاهی اساسی ترین عامل در ساده نمودن جزئیات یک شکل بغرنج و تبدیل آن به یک آرم هنری و قابل درک است و به همین دلیل باید دارای قابلیتهای فراوانی باشد، در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا اشخاص مورد نظر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn