طراحی سایت فروشگاهی


اگر محصول یا خدماتی دارید که به دنبال معرفی ، تبلیغ ، عرضه و حتی فروش آن را در دنیای اینترنت هستید یکی از بهترین گزینه های موجود برای شما طراحی سایت فروشگاهی می باشد. شما با طراحی سایت فروشگاه، میتوانید در تمامی روزهای سال میزبان مشتریهای خود باشید و به سادگی با آنها تعامل داشته باشید. یک ویترین بصورت 24-7 البته بدون مالیات!
 در ادامه نحوه ی کارکرد این نوع سایت ها را بررسی کرده و تفاوت های یک سایت فروشگاهی را با یک سایت معمولی بیان خواهیم کرد.
 

• در  طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سایت فروشگاهی در واقع جایی است که شما می توانید محصولات و خدمات خود را به صورت لیست یا جدول بندی شده و یا به هر سبک و ایده ای که در سر دارید برای دید مشتریان در فضای اینترنت ارائه دهید. در امر فروش و ارائه ی خدمات شکل ظاهری سایت برای بازدید کننده مهم بوده و علاوه بر ساختار ظاهری شیک و زیبا باید بسیار ساده و روان بوده و به نحوی باشد که بیشترین اطلاعات لازم را در کمترین زمان و جذابیت بالا به بازدید کننده ی سایت ارائه دهد. بسته به اینکه اکثر مخاطبان شما را چه کسانی تشکیل خواهند داد میتوانید برای همه ی ارکان طراحی سایت خود تصمیم بگیرد. حتی سایز قلم شما بستگی به خود شما دارد. از دیگر مواردی که تاثیر به سزایی در معتبر شدن سایت فروشگاهی شما دارد نمایش متناسب در همه ی نمایشگر ها است (طراحی رسپانسیو) برای اطلاع بیشتر در مورد طراحی واکنشگرا و اینکه چرا باید به روز باشید دنبال کنید...

 

طراحی سایت فروشگاهی

• سایت فروشگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

سایت فروشگاهی همانطور که از نامش پیداست اغلب برای کسانی که محصولی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه به مشتری دارند مناسب می باشد.شاید شما بصورت سنتی هم به کار فروش مشغول باشید و بخواهید محدوده فروش خود را گسترش دهید، با طراحی سایت میتوانید در معرض دید همه ی مخاطبان همزبان خود قرار بگیرید.  یکی از مزیت هایی که سایت فروشگاهی دارند این است که برای همه مناسب می باشد و لزومی ندارد شما یک شرکت تولیدی بزرگ داشته و یا یک تاجر بزرگ باشید. در واقع می توان گفت این سایت های فروشگاهی برای تمامی کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک مناسب است.

• طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چه تفاوتی دارد؟

از آنجا که سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین ، معمولا دارای یک ویترین است که در صفحه ی نخست قرار می گیرد و شما می توانید نمونه ای از بهترین و جدیدترین جنس ها و محصولات خود را در این ویترین قرار داده و یک نما و دید کلی از سایت خود به مشتری و بازدید کننده ی سایت القا دهید. اینجا همان جایی است که باید همه سلیقه خود را به کار بگیرید تا مشتری را وادار به ماندن در سایت و مرور صفحات و اجناس خود کنید.
یکی از مهمترین تفاوت های طراحی سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه ی مدیریت این سایت ها می باشد. معمولا چون در این نوع سایت ها محصولات دارای تغییرات زیادی هستند (چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ نوع کالا) و شاید شما هر روز نیاز به بروز کردن محصولات و قیمت های آن ها داشته باشید بنابراین باید مدیریت ساده ای داشته باشند.
طراحی سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهند که محصولات را ریز به ریز برای بازدید کننده شرح داده نقاط قوت ،ویژگی های برجسته و نقاط ضعف  برای آن تعیین کنید ، امکان مقایسه برای پارامتر های محصولات ایجاد کنید. برای آن ها امتیاز دهی قرار دهید، فروش ویژه داشته باشید، گارانتی و رنگ بندی محصولات را نیز تعیین کنید. مطمئنا نمونه های متعددی دیده اید و شاید به این فکر کرده باشید که چه خوب میشد اگر... در سایت من قرار داشت. شما میتوانید هر امکان و ایده ای را در طراحی سایت خود اعمال کنید.
علاوه بر این یکی از برتری هایی که طراحی سایت های فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها دارند آمار دهی جامع آن ها می باشد. شما در این نوع سایت ها می توانید آمار های روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه از سایت بگیرید . میزان موجوی انبار خود را کنترل کرده. مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید. مرجوعی و یا هر چیز دیگری را کنترل کنید. شما همچنین می توانید این آمار ها را روی نمودار نیز مشاهده کرده و بررسی کاملی داشته باشید. واقعا ارزش امتحان کردن را دارد.
 

• امکانات و ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی

سایت ها باتوجه به هدفی که برای آن برنامه ریزی و طراحی می شوند ، باید امکانات و ویژگی های خاصی را در اختیار صاحبان و بازدیدکنندگان سایت قرار دهند، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از امکانات طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم:
 
۱-  استفاده از زبان برنامه نویسی  ،  php   و رعایت استاندارد های جهانی طراحی سایت و سئو     
۲- طراحی منو ( امکان ایجاد منو و زیر منو نامحدود )     
۳- اسلایدر تصاویر در صفحه اصلی     
۴- سیستم ورود و ثبت کاربران ( لاگین به سایت )     
۵- مدیریت کاربران     
۶- خبر خوان ( RSS )     
۷-  درج محصولات در چند مجموعه 
۸- وارد کردن تصویر   (به تعداد  دلخواه )  برای هر محصول     
۹- مدیریت ساختار محصول ( درج قیمت ، موجود بودن یا ناموجود بودن محصول  و …. )     
۱۰ – توضیحات محصول     
۱۱-محصولات مرتبط     
۱۲- قابلیت درج کاتالوگ در محصول     
۱۳- نمایش محصولات جدید     
۱۴- نمایش محصولات پرفروش     
۱۵- نمایش محصولات ویژه و خاص با آرم     
۱۶- نمایش تولیدکنندگان محصولات     
۱۷-   سیستم محاسبه گر اتوماتیک قیمت  محصول ( با احتساب مالیات (     
۱۸- سیستم نظر دهی و امتیاز دهی به محصول     
۱۹-  نمایش مشخصات فنی هر محصول     
 ۲۰  –  پروسه خرید و پرداخت واضح در سبد خرید     
۲۱ – بخش سفارشات کالا     
۲۲ – اتصال به سرویس پیامک و ایمیل     
۲۳- دارای ویرایشگر متنی قدرتمند برای توضیحات کالا  و…     
۲۴ – قابلیت اتصال به درگاه های بانک های مختلف     
۲۵ – سیستم موجودی کالا و گزارش مالی و انبار  
۲۶- قابلیت مدیریت کاربران  و تعیین انواع گروه های کاربری     
۲۷- شتراک گذاری محصولات  در شبکه های اجتماعی     
۲۸ – مدیریت پرداخت ها     
۲۹ – بانک اطلاعات مشتریان     
۳۰ – ثبت نام کاربران و نمایش حساب کاربری.     
۳۱- سبد خرید محصولات     
۳۲- آنچه شما نیاز دارید...    

 

• نماد اعتماد الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی

 یکی از دغدغه های اصلی وب سایت های فروشگاهی ، جلب اعتماد مشتریان در فضای مجازی می باشد و کلاهبرداری های صورت گرفته در دنیای اینترنت باعث شده بازدید کنندگان و افراد اعتماد کمی به فروشگاه های اینترنتی داشته باشند، راه حل این مشکل دریافت نماد اعتماد الکترونیک است، e-namad  یا همان نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی است از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزرات صنعت و معدن برای وب سایت های فروشگاهی که اصول و ضوابط تعیین شده را رعایت کنند ، اعطا می گردد.
لازم به ذکر است که تمامی سایت های فروشگاهی طراحی شده در نوبیت بنابر درخواست کارفرما دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.
برای مشاوره رایگان ، آموزش و سفارش طراحی سایت با نوبیت در تماس باشید.
 طراحی سایت فروشگاهی